22 gru 2013

Modra kapusta z rodzynkami i jabłkiem

W tym roku postanowiłam odpuścić sobie bigos na Święta,
za to wykorzystując ostatnią już w mojej lodówce kapustę,
przy pomocy przepisu z "Kuchni polskiej",
zrobiłam inny kapuściany dodatek.




mała główka czerwonej kapusty
1 czerwona cebula
szklanka rodzynek
1-2 winne jabłka
sok z jednej cytryny
sól, pieprz
łyżka oleju rzepakowego

W garnku rozgrzewamy olej. Przesmażamy na nim posiekana czerwona cebulę. Dodajemy pokrojoną drobno kapustę, zalewamy ja 1.5 szklanki wody. Dusimy pod przykryciem, na małym ogniu, około 30 minut. 
Rodzynki zalewamy wrzątkiem. Dodajemy je (bez wody), gdy kapusta się ugotuje. Dokładamy też obrane, starte na tarce jabłko. Doprawiamy solą i pieprzem. Wlewamy sok z cytryny.
Wszystko dokładnie mieszamy.
Dusimy jeszcze z 5 minut.


1 komentarz:

Dziękuję, że do mnie zajrzałeś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...